kouc
Objednejte si první sezení zdarma.
Váše jméno
Kontakt
Facebook LinkedIn Twitter Google plus  

Akcelerujte svůj business. Objednejte si první sezení zdarma.

Vaše firma je především vaše odpovědnost. Moje názory ani názory jiných lidí nejsou důležité. Na čem skutečně záleží, jste právě Vy.

VOLEJTE +420 733 120 761
leták

Team building

Tmelící firemní akce – team building v americkém stylu mi připomínají film Anděl na dovolené. Skupina lidí nahnaná na jeden víkend na jedno místo, kde se účastní her připravených týmovými Kouči. Adrenalinové akce a soutěže mají za cíl posílit týmového ducha, který by měl být přenesen na pracoviště. Variace her, soutěží a zážitků se stále opakuje, jsou jako vystřižené z knížek od nejznámějších světových koučů. Vedení určí budget, HR pak vyberou firmu, která vše naplánuje. Jako z učebnice práce s lidskými zdroji.

Nevím, zda je to geografickou polohou, ale z mých osobních zkušeností soudím, že to příliš nefunguje. Zdaleka už neplatí, že firmy tvoří mladí ambiciózní lidé bez závazků. Jak se asi cítí 45letý úředník s větším břichem před mladšími kolegy, když má v plavkách vyšplhat na opičí dráhu a překonat bahnitou překážku. Pravděpodobně mu uprostřed lana dojdou síly a spadne do bahna. To je přece super legrace, která posílí týmového ducha. Kolegové se asi budou dlouho bavit na účet pana účetního, ale firma přijde o loajálního zaměstnance.

Většina podobných akcí skončí stejně nakonec v alkoholovém opojení. U piva nebo vína se nakonec tým rozdělí do menších kompatibilních skupinek. Paranoidní šéfové mohou zmapovat přátelské vztahy a aplikovat machiavelistický přístup „rozděl a panuj“.

Když jsem byl poprvé požádán o návrh teambuildingu, zjistil jsem po několika sezení se zaměstnanci, že jsou z podobných akcí rozpačití a raději by trávili svůj volný čas jinak než sledováním nudných přednášek ve vydýchané místnosti a následných stupidních her. Na jednoduchou otázku „kam směřuje vaše firma?“ nebyl nikdo schopen odpovědět. Dokonce šéf sám mě zahrnul obšírnou přednáškou o problémech, brzdách rozvoje a konkurenci. Příkop mezi vedením a zaměstnanci byl vykopán příliš hluboko a bylo potřeba ho zasypat.

Pomocí business mentoringu se povedlo stanovit základní ideu a další směřování firmy. Nyní už zbývalo jen zvolit formu, jak sdělit zaměstnancům, kdo jsme a kam kráčíme. Firma, která si zakládá na kvalitních službách, za kterými si stojí. Trvalé hodnoty, péče o zákazníky a schopnost udělat i něco navíc nejsou jenom slova. Teambuilding zahájil ředitel společnosti krátkou prezentací. Stručně, věcně, jasně a s lehkou dávkou humoru. Následovalo představení programu. Úkolem bylo pomoci při rekonstrukci hřiště mateřské školky. Firma v rámci sponzorství nakoupila i materiál.

Možná to připomíná budovatelské filmy, ale výsledek stál za to. Vykouzlit úsměv na tvářích dětí je k nezaplacení. Stmelit kolektiv při práci, která má jasný smysl a hmatatelný výsledek je ta nejlepší teambuildingová hra. Večer u piva a selete si všichni povídali o uplynulém dni a o tom, co udělají příště.

Pokud zaměstnance přesvědčíte, že jejich práce má hlubší smysl, dají do toho své srdce.


Související článek: Nefunkční Teambuiding